Saturday, June 20, 2009

Pasar Mohandissen

Ikan dah abes la lam freezer...kena la p pasar..dulu kitorg slalu g pasar kat Saidatina Zainab yg jaraknya lam 10 km dr Mohandissen..eh ye ke ni? x plak aku ukur jln dia hik2..tp kosnya 15 L.E nek teksi..but now dah jumpa pasar kat Mohandissen..x yah g jauh2 lagi..
eh..kowang blom tengok lagi kan pasar kat sini ?.. ini aku adeer snap sedikit gambo kenangan utk aku dan kowang tngok..zzaasss


ni antara pengangkutan utama rakyat mesir utk berniaga..sian pulak nengok keldai yg ketot ni..kgkadang tayar dah gelong..lagi la menmbahkan beban..

ha..cam ni ok la...nmpak gagah sket kuda ni...


kalo nak tau keldai kat sini amik lesen utk berada d jln raya Mohandissen ni..(betol ke?) ni aku snap masa keldai ni tgh tunggu traffic light..elok je beratur dgn kete lain kan..ohohoho


ade x sesaper yg haus? pakcik ni menyediakan juice tamarind (air asam jawa) sejuk lagi..(eee x lalu aku nk minum..diorg x ske masak air tuk buat juice..air paip ajooo)


ini la makanan ruji depa..org sini panggil aish (maksudnye roti yg berbentuk bulat)..kalo nk tau, japgi roti yg dia jinjing tu trus letak atas tanah tepi jln utk dijual..jgn terkejut kalo ramai yg beli..depa memg x kesah stakat roti kene abuk jln tu..x kotor ke?ish..sakit perut kang!!! buktinya..mkcik gemuk kat depan tu idop dan BESAR jer akibat mkn aish hari2..heh heh


itu sebb saya ni keras kepala orgnya....itu sebb kepala saya kuat!!!!


yg aku paling rindu adalah sayur bdaun hijau..sini byk kekacang je..


adoi! sakit tgn aku kene duri bendi...bendi kat sini byk saiz..yg sekontot ibu jari pun hade..


ayam yg nk dijual diperagakan atas bakul ni..bukan diikat, tp xkn lari sbb dah masuk ubat lam mulutnya (mouth to mouth tau cik non..org tu masuk ubat lam mulut pastu sembur lam mulut ayam)..so mulut dia sama bau dgn mulut ayam..hahhaha



kat sini la aku beli anggur yg segar dgn harga 3 L.E sekilo (RM 2)
dan mish-mish di bawah (harga x tau sebb pakcik tu bg free je sbb aku minta sebiji je)..hahahaa


mish-mish (apricot)~syeddaapp..ase masam2 manis cam yg kering punye



buah hangguk ni rapuh bila di kunnyah..kitowg beli 2 kilo skali ngadap je mkn depan tv..(tp kalo ade angah la..)

No comments:

Post a Comment