Monday, June 1, 2009

DuGaaN Ku

demam ni x baek2 da 2 hari dah..appoinment ngn gen. doc kul 11a.m
mlm tu ade pasan ade kind of rash kat blakang tgkuk..
mr hubby said.. "x de ape ruam ni.."
who knows..right after jumpa dokter, balik smayg zuhur pastu pasan ade satu lagi rash that contained water..hah? ape ni??checked lagi..ada 2,3 lagi kat bhg kepala..
ha suddaaahhh..trus kol dr Lida Ragni, give her the situation, trus dia comfirm..
"this is chicken pox, but dont worry Madam Suraya, its just a harmless disease but u still cannot go out of home bcoz it can spread..."
hummmm tau..memg ler cenggitu..sape nk dekatpun...kene la tahanan rumah. Trus order juice kalapa muda dgn K Mala..kat sini ble dpt juice dlm tin jek..itupun product Thailand..x pe la..pas minum air, u know what guys? bertimbun2 dier kuar....Ya Allah! aku sndri x lalu tgok muke aku..x bg can langsung, stiap milimeter dia kuar..dah mcm pesakit resdung yg kronik....badan jgn ckp la..lagi ngeri dooo!!x pe la..nk wat camne..memgpun seumor idop aku x nah lagi alami penyakit ni..itu yg kene trus terok tu..sabar je la Pn Sue...ada Mr Hubby je melayan..sedey tol..diapun kene mkn rebus2 jek tiap2 hari skang ni..dah camtu pantangnye..x leh goreng2 lam umah ni..nk wat cane....kalo x, siap la aku mcm lipas kudung tahan gatal, dah la x leh garu..nanti tinggal marks, aku yg x cun..heh heh..
dahtu dia yg masak..balik keje penat2, sapu ubat kat aku dulu..dah mcm tepung gomak la...berkemutih jer bdan aku ni sebabkan calamyld lotion tuh..pastu masak nasi..dan kerja2 rumah yg len..aku?
dia x bg buat keje pape sebb bile bpeluh lagi menjadi2 gatalnye..hhaadduuuss boring la aku camni..sian laktu kat dia..
tp hari ni da masuk hari ke-7..bykpun yg dah kering..da kurang gatal..aku da mule buat keje umah..nk kene cari bedak sejuk ngn air mawar pulak..heeem mane la nk dpt tu..yg ni paling penting ni..utk ilangkan scar..
btw, thanks abbi 4 everything...kerana sudi malayan pompuan yg tgh 'gatal' ni..heh heh

No comments:

Post a Comment