Monday, May 18, 2009

Egyptian Cafe

Kami jln2 dekat kws rumah...tjumpa pulak satu cafe..saje nk cube ase.. kalo tekak tu x leh timer makanan arab, minum 'asir (juice) pun jd la..pastu nmpak plak org sblah meja kami tu mkn om ali..eh! buleh cobe ni!..rupenya om ali cafe ni special sket dr yg biase..tp om ali yg ni ase mcm ala2 Nestum gitu..alah lupe plak amik gambo om ali tuh...okey..ni aku tunjuk kat kowang std punye om ali..ni pun aku grabbed dr tenet ehehe..



ni om ali yg betol punye.....(basic ingredientnye adalah drp susu, pastry, n any nuts n also raisin)tp yg ni pun aku suke..sebb ade ase susu dan campurannye tu yg dibakar dlm mangkuk tanah ni..bagus bg penggemar susu..




very egyptian cafe ni..x der la aku interbiu owner cafe ni cane dia dpt ilham dan aper bagai..cume tanye tukang amik order a.k.a waiter die la serba sedikit..seb bek dia mo layan gak..most probably sebb nmpak kami foreigner kot itu yg rajin layan soklan2 remeh temeh aku dan dia..sebb kami nmpk ade....ape org melayu panggil? labu sayung yer x silap..(spt gambo di atas) rupe2nye diorg pun ade gunakan mende yg same utk sejukkan air time dulu2 mase x der tallagah (peti sejuk) lagi. maap kpd pembaca sekalian..aku tpakse gunekan bhs arab yg aku buleh sket2 ni untuk tidak membuat aku x lupa apa yg sheikh tu ajar aku tiap2 mingu





kalo perasan kat ujung atas sblah kanan tu ade mcm labu gak kan..tp besar sket dr td..kata mereka ini untuk simpan mknan spt cheese dan lain2







org x bape ade lagi..asenye sebb kami dtg awai..selalu nya egyptian ske lepak lewat mlm..kul 10 mlm belom cukup mlm bg depa

No comments:

Post a Comment